Introductie: Nieuwe Ford KA+

6-2-2018

Ford introduceert de nieuwe KA+, die meer comfort en gebruiksgemak biedt, voorzien is van meer rij-assistentiesystemen en een fraaiere vormgeving. De nieuwe Ford KA+ biedt nog meer ruimte voor vijf inzittenden en hun bagage. Ook is de KA+ leverbaar met meer technologie aan boord, zoals Fords SYNC 3 communicatie- en entertainmentsysteem, ruitenwissers met regensensor en automatische koplampen. Voor het eerst biedt Ford voor de KA+ de geheel nieuwe, efficiënte 1,2-liter driecilinder Ti-VCT-benzinemotor (Twin independent Variable Camshaft Timing) met een vermogen van 51 of 62 kW (70 of 85 pk).


Stijlvol en Rijk uitgerust

Er zijn twee uitvoeringen: Essential en Ultimate. Beide zijn voorzien van de nieuwe, hoger geplaatste trapezevormige grille en om de hoeken van de carrosserie doorlopende koplampen – in stijl met de nieuwste designtaal van Ford. De nieuwe grille is voorzien van een verchroomde omlijsting. De standaard mistlampen en dagrijverlichting zijn geaccentueerd met een C-vormige verchroomde sierlijst. Die vorm komt terug in de hoeken van de bumpers. Die zijn nieuw vormgegeven en geven de auto een zelfverzekerde uitstraling.

Het oppervlak van het instrumentenpaneel is voorzien van een nerfstructuur en het interieur is afgewerkt met duurzame materialen in een stijlvolle antracietkleur. Verchroomde accenten verfraaien de delen die inzittenden regelmatig aanraken, zoals deurhendels, bedieningsorganen in de middenconsole en ventilatieopeningen.




Technologie voor gebruiksgemak

Nieuwe comfortverhogende voorzieningen en rij-hulpsystemen zorgen ervoor dat de inzittenden nog ontspannender reizen in het verfijnde interieur. Fords SYNC 3 communicatie- en entertainmentsysteem stelt de bestuurder in staat om de radio en connected smartphones te bedienen via gesproken commando’s en via het 6,5-inch touchscreen. Het systeem is compatible met Apple CarPlayTM en Android AutoTM.

Alle KA+’s zijn voorzien van een omvangrijke standaarduitrusting. De voorste zijruiten en de buitenspiegels zijn elektrisch bedienbaar, de centrale vergrendeling is op afstand te bedienen, er is Hill Start Assist, snelheidsbegrenzing en Ford Easy Fuel. De motor slaat aan met een simpele druk op de startknop. Naar aanleiding van feedback van klanten is de bagageruimte nu eenvoudiger toegankelijk dankzij een schakelaar op de achterklep. Daarmee gaat de klep eenvoudig open – net als overigens met de bekende knop in het interieur bij de bestuurder.

Zes airbags, Electronic Stability Control en het Tyre Pressure Monitoring System zorgen voor extra bescherming. Optionele Ford MyKey-technologie stelt de bestuurder in staat om een limiet in te stellen voor de snelheid én het audiovolume. Het zorgt ervoor dat veiligheidsvoorzieningen niet kunnen worden uitgeschakeld als jonge, onervaren berijders met de KA+ op pad gaan.

Het interieur van de Ford KA+ is ruim genoeg om een twee meter lange persoon comfortabel te laten plaatsnemen achter een bestuurder van gelijke lengte. Extra gebruiksgemak biedt de in de verhouding 60:40 deelbare achterbank, zodat ook grote voorwerpen kunnen worden vervoerd.


Hi-tech features

Dubbele onafhankelijke Variable Camshaft Timing, waarmee de timing van de inlaat- en de uitlaatkleppen onafhankelijk van elkaar wordt aangepast voor sneller respons van het gaspedaal, meer trekkracht bij lage toerentallen en een lager brandstofverbruik.

Een geïntegreerd uitlaatspruitstuk, waardoor het uitlaatsysteem sneller opwarmt, wat de emissie beperkt.

2-traps oliepomp met variabele opbrengst, Diamond-Like Coating voor de zuigers en een distributieriem die door de olie loopt. Dit alles zorgt voor minder inwendige wrijving en dus minder brandstofverbruik. De geheel nieuwe 1,2-liter Ti-VCT-motor biedt ook meer verfijning met een innovatief asymmetrisch krukasdesign. Dat balanceert de inherente onbalans van een drie-cilindermotor zonder de noodzaak van een balans as. Ook is het klepbedieningsmechanisme geoptimaliseerd, zodat het stiller functioneert. En extra geluidsisolatie reduceert de hoeveelheid motorgeluid in het interieur. Smart Regenerative Charging verbetert het verbruik nog verder doordat het de dynamo selectief aankoppelt om de accu op te laden als de auto uitrolt of afremt.

De aandrijflijnen voor de KA+ omvatten Fords nieuwe handmatig te bedienen vijfversnellingsbak met lage inwendige wrijving. Die biedt een verfijnde bediening en zorgt ook voor minder verbruik doordat de onderdelen van een Teflon-coating zijn voorzien, met lagers met minder frictie en er is een geïntegreerde achteruitversnelling die eenvoudiger is in te leggen. Ontwikkeld voor Europese bestuurders De nieuwe KA+ maakt het van andere Ford-modellen bekende rijplezier toegankelijk voor een nog groter publiek. De unieke specificatie van het onderstel is afgestemd op de verwachtingen en behoeften van de Europese automobilisten. Het bestaat uit een uniek subframe aan de voorzijde en een wielophanging met vering en demping en torsie as achter. Geheel afgestemd op de Europese wegen. Verbeterde deurrubbers, geluiddemping en aerodynamica zijn ontwikkeld om het niveau van windgeruis en rol geluiden in de cabine te verminderen. Dit alles heeft een in deze klasse ongekend comfort voor de inzittenden als resultaat.




Ontwikkeld voor Europese bestuurders

De nieuwe KA+ maakt het van andere Ford-modellen bekende rijplezier toegankelijk voor een nog groter publiek. De unieke specificatie van het onderstel is afgestemd op de verwachtingen en behoeften van de Europese automobilisten. Het bestaat uit een uniek subframe aan de voorzijde en een wielophanging met vering en demping en torsie as achter. Geheel afgestemd op de Europese wegen. Verbeterde deurrubbers, geluiddemping en aerodynamica zijn ontwikkeld om het niveau van windgeruis en rol geluiden in de cabine te verminderen. Dit alles heeft een in deze klasse ongekend comfort voor de inzittenden als resultaat.

Onze voertuigen

Nieuws

Aanbiedingen

De laatste aanbiedingen

Nieuws

Laatste nieuws