Maatregelen coronavirus
17-5-2021

Europese klantenproef voor nieuwe volledig elektrische E-Transit bedrijfswagen

Proef met volledig elektrische Ford E-Transit en omgebouwde chassis-cabine-modellen gaat van start bij pakket- en boodschappenbezorging en bij nutsbedrijven. Praktijkproeven met prototypes – die bij Ford Global Centre of Excellence voor bedrijfswagens zijn geassembleerd – helpen klantervaring van E-Transit verder te optimaliseren. Volledig elektrische aandrijflijn van E-Transit helpt klanten hun uitstoot te verminderen, terwijl lagere bedrijfskosten en volgende generatie connectiviteit productiviteit verbeteren.

Prototypen van de E-Transit zullen worden opgenomen in het wagenpark van klanten om in veeleisende dagelijkse praktijkomstandigheden te opereren. De proef loopt bij grote bedrijven zoals supermarkten, bezorgdiensten, postbezorging en nutsbedrijven in Duitsland, Noorwegen en het Verenigd Koninkrijk.


Dergelijke tests in de praktijk zijn een belangrijke stap in ons programma voor levering van de volledig elektrische E‑Transit. Zo krijgen wij beter inzicht in hoe we onze klanten in verschillende sectoren kunnen helpen hun productiviteit te verhogen met emissievrij rijden,” aldus Andrew Mottram, E-Transit Chief Programme Engineer, Bedrijfswagens bij Ford Europa.


Fords Europese klantenproeven zijn onderdeel van een uitgebreid ontwikkelprogramma voor de E‑Transit, voorafgaand aan de introductie in het voorjaar van 2022. De prototypes voor de proeven zijn zo ontworpen dat de volledig elektrische bedrijfswagen aan alle eisen van zeer uiteenlopende gebruiksscenario’s voldoet. De proeven zullen van start gaan tegen het einde van aankomende zomer.

Technici van Ford gebruiken de gegevens uit de proeven voor optimalisatie van de volgende generatie connected-voertuigtechnologie en range management-functies van de E‑Transit. Dit biedt uiteindelijk de klant een optimale gebruikservaring.

De prototypen zijn geassembleerd in het Ford Global Centre of Excellence voor bedrijfswagens in Dunton, VK. Onderdeel van de prototypen zijn de E-Transit bedrijfswagen en chassis-cabinevarianten met aanpassingen, zoals modellen met gekoelde laadruimte, gesloten laadruimte, verlaagbare zijkanten en interne rekken. Europese E-Transit klanten krijgen vanaf de introductie ruime keuzemogelijkheden voor carrosserie, lengte, hoogte en totale voertuigmassa, met in totaal 25 mogelijke varianten voor zeer uiteenlopende bedrijven.

De laadruimte van de E-Transit is gelijk aan die van de diesel-aangedreven Transit modellen. Dit maakt ombouwen eenvoudiger. Bovendien kunnen Transit gebruikers bestaande rekken hergebruiken in de volledig elektrische bedrijfswagen. Het ProPower Onboard-systeem – een primeur in de sector – levert tot 2,3 kW via standaard stopcontacten aan omvormers en apparatuur in de bedrijfswagen en in de laadruimte1. Het verwachte laadvermogen is maximaal 1.616 kg voor de bedrijfswagens en maximaal 1.967 kg voor chassis-cabinemodellen.


Ford E-Transit opladen


De volledig elektrische aandrijving van de E-Transit levert tot 200 kW energie voor een WLTP-bereik van maximaal 350 km2, ondersteund door bereik-vergrotende technologieën, waaronder Eco Mode en Scheduled Pre-Conditioning. Een bijkomend voordeel voor gebruikers is de nieuwe SYNC 4-technologie, met o.a. een gebruiksvriendelijk 12-inch scherm en beschikbaarheid van navigatie via de cloud3, met automatische draadloze software-updates.

Ford verwacht dat vanwege de lagere onderhoudskosten de kosten voor onderhoud ongeveer veertig procent lager zullen zijn vergeleken met modellen met een dieselmotor4.



Deel dit bericht:


# # #

1 Maximale lading varieert en is gebaseerd op accessoires en voertuigconfiguratie. Zie label op deurpost voor het laadvermogen van een specifiek voertuig.

2 Officieel gehomologeerde energie-efficiëntiecijfers worden in de aanloop naar de verkoopdatum gepubliceerd. Vermelde cijfers van bereik en laadtijd zijn berekend op basis van door de fabrikant geteste waarden volgens de WLTP-cyclus. De werkelijke actieradius is afhankelijk van omstandigheden, zoals externe elementen, rijgedrag, onderhoud van het voertuig en de leeftijd en de staat van de lithium-ionbatterij.

Het vermelde brandstof- en energieverbruik, de CO2-uitstoot en elektrische actieradius zijn gemeten volgens technische reglementen en specificaties van de Europese richtlijn (EG) 715/2007 en (EU) 2017/1151, zoals laatst gewijzigd. Light Duty Vehicle-typegoedkeuring volgens de World Harmonised Light Vehicle Test Procedure (WLTP) heeft brandstof-/energieverbruik en CO2-emissie-informatie voor New European Drive Cycle (NEDC) en WLTP. WLTP vervangt de NEDC eind 2020 volledig. De toegepaste standaardtestprocedures maken vergelijking tussen voertuigtypen en fabrikanten mogelijk. Tijdens de uitfasering van NEDC worden de WLTP-meetresultaten gecorreleerd aan de NEDC. Daardoor kan het brandstofverbruik en de CO2-uitstoot bij de twee testprocedures afwijken. Dezelfde auto kan volgens de twee testmethoden afwijkende resultaten behalen.

3 Rijd niet terwijl je wordt afgeleid of terwijl je mobiele apparaten gebruikt. Gebruik indien mogelijk spraakgestuurde systemen. Sommige functies kunnen worden geblokkeerd terwijl de auto in een versnelling staat. Niet alle functies zijn compatibel met alle telefoons.

4 Gebaseerd op een periode van 3 jaar of afstand van 180.000 kilometer. Vergelijking van geplande en niet-geplande onderhoudsbeurten voor een elektrische batterij met een vergelijkbare bedrijfswagen op diesel.



Nieuws



Algemene voorwaarden Privacy Beleid Vacatures